2017. január 8., vasárnap

Zajlás


Jégzajlást folyón én életemben eddig csak egyetlen egyet láttam. 2006 februárjában a Tiszán Szegednél. 2012-ben is zajlott a Duna, de akkor nem néztem meg. Gondoltam, most nem hagyom ezt ki.

Először , még tegnap a palánk Sió-hídhoz mentem ki. Itt lényegében beállt a jég. A közúti híd környékén valami tán belefolyik, mert itt kezdődött egy pár száz méteres jégmentes szakasz a vasúti hídig.
A jégmentes szakasznál szárcsák és kárókatonák gyülekeznek.
A látvány a vasúti hídról a közúti híd irányába.
Így ér véget a be nem fagyott rész.
A vasúti híd alatt végig beállt a jég.
Ma reggel néhány percre kiugrottam a Szent László-hídhoz. Itt kevesebb a jég, mint a pesti képeken, de nem feledkezzünk meg arról, hogy a paksi üzemvíz csatorna szinte forró vizet nyom a Dunába. Ilyenkor lehet ott csodavilág, amiről pl. Vincze Bálint csinált nagyszerű felvételeket.
Jég
Jég és part.
Part
Elég rendetlen csapat jön.
Elhúznak a híd felett. Azért rendetlen csapat, mert kárókatonák és vadlibák vegyesen vannak. Hazafelé az M9-ről ismét látom őket, össze-vissza kevertek, akkor éppen visszafelé.