2016. június 8., szerda

Mostanában mifelénk

Először találtam életemben nőszőfüvet a Szekszárdi-dombságban
Indulásnak egy szerencsétlen, röpképtelen kis fakopáncs, aki  futva menekült a sűrűbe előlünk
Az Óriás-hegyre sétáltunk ki, ahol már rég jártunk. Felkerestük kedvenc kilátópontunkat, ahonnan a Csatári-völgyre látni

Tipikus
A nap legemlékezetesebb találata mégiscsak a kislevelű nőszőfű. A nőszőfűfélék közül eddig én csak egyetlen egyet láttam, a mocsárit Bogyiszlón. Nem is csoda, hogy széleslevelűnek néztem, de Lukács Robi rögtön korrigált.  Eddig ehhez a nemzetséghez nem volt szerencsém errefelé. Nagyon örültem, hogy az eddigi elég jól sikerült orchideás szezonom most nem törik meg, és újabb fajok kerülnek terítékre. Persze nagyon meglepődtem, nem gondoltam volna, hogy ez a nőszőfű, amit csak képről ismertem eddig, ilyen kicsiny, rejtőzködő szépség.