2016. június 2., csütörtök

Hússzínű ujjaskosborok Bogyiszlón

Tegnap délután csaknem 10km-et gyalogoltam a bogyiszlói Orchideás-erdőben (vagy az mellett) és rengeteg hússzínű ujjaskosbort láttam.
Vízi pásztor,fiatal hím.

Először betértem az általam csak 1-es számúnak nevezett élőhelyre, de az borzasztó volt, mint az erdő úgy egyébként. Azt hiszem nyugodtan nevezhetnénk ezt bogyiszlói Kullancsos-erdőnek is. Aztán a 2-es számú  helyen,  a tótól haladtam tovább, itt már nyugodtabb körülmények közt. Ez a vitézkosborok fő helye, de itt most csak kórók és mezei csormolyák vannak.

Két tő húszsínű ujjaskosborra azért itt is ráakadtam. 

Kis gyöngyházlepke 1.

Kis gyöngyházlepke 2. 

Aztán 3-as számú élőhelyen tettem hosszabb köröket. Ide borzasztó bejutni. Először 20m tömény derékig érő aranyvessző, aztán 20m gyalogakác után érjük el a tisztást. Az idén most rengeteg  húszsínű ujjaskosbort láttam. Számoltam is őket, 98-ig jutottam.

A világos színű változatból is sok van. Kicsit elkéstem, kezdenek már bebarnulni, de így is soha nem látott mennyiségben nyíltak. 

A múlt és a jövő. Egy évtized, és a gyalogakác mindent el fog itt borítani, hacsak valaki nem tesz valamit. Ideje már egy bozótvágót beszereznem.