2015. szeptember 27., vasárnap

A keselyűsi nyárfakívágások

Dendromán körökben- de csak ott!- elég nagy hullámokat vetett a keselyűsi nyárfasor nyári hányattatása. Részletek itt.Tegnap szemerkélő esőben gyorsan kiszaladtam egy rövid szemlére. A Keselyűs határában lévő nagy odvas listás nyárnak már alig volt friss hajtása, várható volt, és teljesen jogos  a kivágása. 

Ennek  a listás fának a bárányfoki lehajtó közelében viszont gyakorlatilag teljesen ép volt a törzse, egy két száraz ágát elég lett volna levágni. A nyomok alapján megszenvedtek a kivágásával. A törzs nagy torzója még mindenütt ott hever.

Itt belülről látszik egy kis odvasodás, de ezzel még szerintem évtizedeket el lehet élni.

Itt lomb is bőven volt még.

Ezen a törzsdarabon szépen lehetett évgyűrűket számolni. 130-at számoltam össze, ami összhangban van a fasor  irdodalmilag ismert korával.

Itt is csak minimális az odvasodás.

Itt kettőt is kivágtak, a helyükön keletkező foghíj összképileg is nagyon zavaró. 

A volt Kádár-villa előtt állt ez a listás nyár, de ez tényleg alig állt a lábán, a törzse alul teljesen szét volt rohadva. Összesen tehát 7 nagy, meghatározó nyárfát vágtak ki. Szerintem- bár nem vagyok szakember- ebből 5 még élhetett volna.  A kisebb nyarakat, füzeket nem is számoltam. A területen 10 listás nyár volt, ebből szerencsére a két legnagyobb megmaradt, a számuk így is 6-7-re olvadt.  Az öt méter felettieknek így is csaknem harmada kivágásra került. Összességében nekem elég szomorú és lehangoló volt a látvány és különösen a bárányfoki lehajtó utáni egykori impozánsabb rész lett foghíjas, innen ötöt szedtek le.