2015. április 27., hétfő

Pókbangók

Ma kiugrottam Keselyűsbe megnézni, mi a helyzet az orchideákkal . Nem volt egy órám se, végigszaladtam egy pár helyen. Vitézkosborok még sehol, de két nekilendülő pókbangót már találtam. Nagyon megörültem, hogy  a tavaly általam  megtalált, kis egyedszámú, nagyon sérülékeny populáció az idei évben is mutatja magát.

Elvész még a gazban. Fokozottan védett, egy tő eszmei értéke 100.000 Ft. A Dél- Dunántúlon nem sok helyen fordul elő, Az orchideafélékben tobzódó Mecsekben például 1899 óta nem találtak. A Szekszárdi-dombságban is vagy 50 éve nem fordult elő.A tengelici homokbuckák közt van egy védett rész, nekem azon kívül is sikerült megtalálnom. A Villányi-hegységben van két helyen jelen, illetve egy helyen a Zselicben. Ezért is volt nagy öröm, amikor itt a Gemenc szélén ráakadtam.