2014. november 6., csütörtök

Ismét a toronyban

Még hétfőn ugrottam ki a toronyba, de most nem maradtam alkonyig, hanem olyan 2-3 óra közt. Kárókatonák ismét.

Nagykócsag

A rétisas még nem jött vissza ilyen korán. Volt helyette más ragadozó, pl. egerészőéyv

A kárókatonák tömegei sem voltak a tónál, de néhány azért el-el húzott.

 Kékcinke a nádasban

A nap igazi szenzációja a kis kárókatona. Már tavaly láttam röptében egy gyanús példányt, ebből a Gemenc környékén ritka fajról, de most minden kétséget kizáróan azonosíthattam, és hosszú percekig figyelhettem vadászat közben  ezt a ritka fajt. Erről az ágról vetette magát egy villanás alatt a vízbe és úgy eltűnt a víz alatt,  hogy nem is láttam, hogy hol tűnt fel 6-7 perc múlva ismét. Aztán megint ideúszott ehhez az ághoz és szárítkozott.

Tollászkodik

Így veti magát a vízbe.

Őszi színek a még mindig nagyon magas Holt-Sión.