2014. november 21., péntek

A gurovicai erdők mostanában

A Mecsekben nyílik a hunyor és a kankalin.Tavaly én is azt tapasztaltam, hogy novemberben már megjelentek az illatos hunyorok a Szekszárdi-dombságban, és gyakorlatilag áprilisig folyamatosan megtalálható volt ez a növény virágzásban, . Gondoltam az idén így lesz. Ezt ellenőrizendő, minap kiugrottam az Gombász-ösvényhez. Az erdőnek most itt ilyen a képe. Most is a szúrós csodabogyó dominál itt.

Gomba se sok volt.

Mire az ember munka után ide kiér az Almási-völgy északi végére, bármennyire is siet, lemegy a nap. Ez eléggé lelombozó.
Ez a legszomorúbb a november-decemberben.

Tipikus

Hunyort végül is nem találtam, pedig elég enyhe volt az október-november, eső is volt épp elég.  Viszont az összes november végén virágzó növényt lefényképeztem. Persze ezek mind közönséges gazok, de egy tablóra csak feltettem őket, hátha egyszer jó lesz ez még valamire.