2014. július 6., vasárnap

Vékény: Csepegő-árok, Zsidó pokol

Szinte pontosan egy évvel ezelőtt jártam a vékényi Csepegő-árokban és a Zsidó pokolban. Tavaly egyedül jártam végig az útvonalat, most családi túra lett belőle, mindjárt három család vágott neki Mecseknek. Mi és szegedi barátaink, kiknek ezt a mecseki utat ajánlottam. Úgy tűnt, a hely  kellemes meglepetést okozott még az olyan sokat látott természetbarátnak is, mint amilyen Pósfai György, aki a helyről így nyilatkozott: "Persze nem Grand Canyon meg ilyenek, de valahogy az élmény hasonló."

A tavalyi agresszív kuvasz helyett most egy kicsit szelídebb fekete kutya az indulásnál.

Tavaly óta a turistaút is megtisztult.

Az első vízesés. Ugyanez tavalyról. 

A megszentelt sziklák. Két "pogány" kőrakás mellett egy újab fogadalmi szobrocskával lett gazdagabb a szikla. Ugyanez tavalyról.

A Madonna fülkéjét megtisztítottuk a tavalyi pinty fészektől, hogy újra használhassák ezt a madarak. Mint Pósfai  Györgytől megtudtam az erdei pinty régi fészekbe nem költözik újra, minden évben újat csinál. 

Mintha csak aludna. (Jó, van egy kis hullamerevsége is, és persze nyitva a szeme.)

Fel a 2. vízesés falán. 

Egy-két tő farkasölő sisakvirágot itt is láttam, de nem annyit, mint a Sötét-völgyben.

A 3. vízesés az idén, és tavaly.

Ezt az erdei utat alaposan megtépázták a természeti erők

Valami kosborféle lehet, de még nem nyílt ki

Félelmetesen mély löszkút a Zsidó pokolban

Minden valószínűség szerint a Zsidó pokol a vékényi felső faluvégen kiérő mély szurdokvölgy neve.  

A falut átszelő Völgységi-patakban kisasszony szitakötők. Védett, hegyvidéki faj ez a romantikus nevű szitakötő.