2014. április 12., szombat

A Szenes-legelőn

Megjöttek a gólyák. Szombat reggel végre ki tudtam ugrani a nagydorogi Szenes-legelőre. Bár váratlanul közbe jött valami, és kevesebb mint egy órát tudtam csak itt tölteni -így nem értem el a kosboros helyeket sem- a látottak még is lenyűgöztek.

Öt védett növényt találtam így is. Ez a báránypirosító.

Tipikus

Harmat és ellenfény játéka

Az epergyöngyikék az elvirágzásban, vagy annak határán vannak

Ha nem is futóhomok, de azért eléggé homokos helyenként

A pusztát a pusztai kutyatej színezi sárgára

A harmatos fűben...

...nyulak ücsörögnek. Jobban örültem volna egy-két ürgének, de azt nem láttam, Állítólag nagyon megfogyatkozott az itteni állomány.

Zöldike

Sordély

Pusztai meténg

Számomra legnagyobb szenzációval az árvalányhaj bírt. Csodálkoztam is, hogy már ilyen állapotban van a rét, sokkal későbbre vártam. Igaz az idén minden sokkal korábban virágzik. Ez talán még nincs teljében,de így is gyönyörű volt. És még csak április eleje van.

A kökörcsinek már rég elvirágzottak. Március elején jártam itt, akkor még nem voltak. Most már nincsenek.