2012. június 3., vasárnap

A Kapszeg-tónál

Ma csak egy rövid órácskám volt, a közeli Kapszeg-tóhoz szaladtam ki kora
reggel. Ez a tó már kétszer okozott csalódást. Pósfai György lenyűgöző
madárfotói és mocsári kosborai
azonban annyira fellelkesítettek, hogy
elvesztettem józan ítélőképességemet is. Azt tudtam, hogy itt nem
boltok batlába, de azért néhány szitakötőnél többet reméltem ezen a vizes
élőhelyen.
A képen az apró légivadász. (Köszönöm Farkas Sándor segítségét)


A cserregő nádiposzáta sem igazi ritkaság.

Már kétszer jártam itt. Tavaly májusban csak körbeszaglásztam a vidéket.
Tavaly augusztusban már mélyebbre is hatoltam, de csak csalódtam.
Tavaly sem volt kevés az aranyvessző, az idén azonban mondhatni
mindent elborít ez az iszonyatos növény.

Kék légivadász.
Kiegészítés 2014.10.22: Valójában ez nagy valószínűséggel a védett ritka légivadász. (Coenagrion scitulum) Köszönöm Farkas Sándor észrevételét.

Szemtől-szembe.
Összességében megint nagy csalódás volt ez a vidék. Sokkal szárazabb,
mint tavaly. Krizák István is említette egyszer, hogy sokkal kevesebb
már a gém, mint annak idején, amikor dr.Kalotás Zsolt javaslatára
természetvédelmi terület lett. Igaz, hogy nem a nádas sűrűjét jártam be, és hogy
egy óra alatt ne várjon csodákat az ember, de azért amit ez a vidék most
nyújtott a nyomasztó aranyvesszős rengetegével, az csalódás volt.
A sokszor lenézett Alföld védelmében megállapíthatjuk, hogy György
röplátogatása egy alföldi természetvédelmi területen összehasonlíthatatlanul
több látnivalót eredményezett, mint az én sétám egy itteni
természetvédelmi területen.