2011. október 30., vasárnap

A Tolnai-Holt-Duna északi vége

Az elmúlt napokban igen népszerűek lettek a Tolnai-Holt-Dunáról szóló
bejegyzéseim. Gondoltam, ma az eddig általam még fel nem keresett északi
részhez is kilátogatok. Hajnalban indultam, még jórészt ködben. Mire kiértem
a Dombori melletti Duna partra oszladozni kezdett a köd. Csodás fények
fogadtak.

A környék tele volt telepített nyárasokkal

A Duna-töltésén indultam le a holtág északi végéhez

Lassan felszáll a köd

Egy kobolya partján

A holtág északi vége. 

Keskeny kis holtággá szűkült itt a az egykori Duna.

Magányos nemesnyár

Egy kobolya őszi díszekben

A Fadd-Dombori-holtág alsó vége. 

A holtág középső szakasza. Összességében ez az északi rész nagy csalódás
volt számomra. A ligeterdők keskenyek, tele a dendromán számára értéktelen fákkal.
Az északi végnél lévő Vajkai-erdő pedig lényegében csak különböző stádiumban
lévő telepített erőkből áll. Itt nincsenek nagy füzesek, mint a déli végnél, vagy
legalábbis nem akadtam nyomukra.