2010. december 30., csütörtök

Év végi statisztikák

Az idei évben (ezzel együtt) 99 blogbejegyzést tettem, ami 96 túrához, sétához, kiránduláshoz kapcsolódott. A kirándulásaim nagy része a Gemencbe vezetett. A Gemenc az az erdő, ami közel van és grandiózusságával lenyűgöz. A Gemencbe tettünk az idén három nagy gyalogtúrát és egy kenutúrát Pósfai Györggyel. A Gemenc révén kerültem kapcsolatba Nebojszki László bajai helytörténésszel és ShG blogerrel is, akivel azóta is állandónak tekinthető szakmai kapcsolatban vagyok. Az év vége felé vettem fel a kapcsolatot a Magyar Madártani Egyesület szekszárdi szervezetével és a helyi természetfotósokkal is.
Bejegyzéseim nagy része rövidebb túrához kapcsolódott. Kialakítottam a hétvégi "röpkirándulások" stílusát: Hajnalban kelek, pirkadatra az erdőhöz érek, fél tízre már ismét otthon vagyok. Sajnos ezzel a módszerrel a felfedezhető új terepek távolsága behatárolt, lassan ki is merítem az ebben rejlő lehetőségeket.
Az idei évben a Pósfai-féle falistán 25 fa felkerülésénél működtem közre. Kétségtelenül a Mórocz Attila természetvédelmi őrtől kapott információ alapján megmért Marica-foki nyárfa volt a csúcspont. További 25 olyan fám van (néhány még tavalyról) ami még hitesítésre vár.
A blogszolgáltatóm július 1-től részles statisztika elérését teszi lehetővé. Azóta eddig 6839-en látogatták meg a blogomat. A tendencia növekvő, most decemberben már több, mint 1400-an nézték meg.
Minden kedves blogolvasómnak kívánok boldog új évet!