2010. november 14., vasárnap

A püspökszentlászlói bükkös

Szombat délután már erősen alkony felé járt az idő, mire felértem a híres ősbükkösbe. Korábban már jártam itt, életem eddigi legszebb útja köthető ehhez a helyszínhez. Mivel még világosban akartam szálláshelyemre, az "időtlen" püspökszentlászlói  Bazsarózsa kulcsosházba érni, ezért elhatároztam, hogy mindössze egy fán mérem meg a gyarapodást, és inkább a terület nagy részén végigrohanok.

A legszélső, és talán a legnagyobb fát mértem meg. 46 10'55";18 21'31"-nél a fenti bükköt 436 cm-esnek mértem.  Itthon meglepve tapasztaltam, hogy ezt a bükköt nem tudom pontosan beazonosítani a lista alapján.

Legalább egy tucat csodálatos bükk van itt

Régen ez volt a szentlászlóiak legelője, ami beerdősült.

A területnek kb. a 3/4 részén szaladtam végig

Megint egy újabb terület, ahova még vissza kell térni