2010. április 25., vasárnap

A Dunaszentgyögyi-láperdő

A Dunaszentgyörgyi-láperdő természetvédelmi oltalom alá helyezését 2007 óta tervezi a Duna-Dráva Nemzeti Park. Az ezzel kapcsolatos előterjesztés, amelyből sok mindent megtudunk erről a területről,  itt olvasható. Paksról hazafelé tartva egy rövid sétát tettem a területen, amelyik nagyon tetszett, A csatorna-szerű Csámpa-patak mentén gyalogoltam végig, majd kitértem egy csodálatos füzes legelőhöz. Egyetlen szívfájdalmam az volt, hogy igaz nagy fát nem találtam, 5m-es volt csak a legnagyobb fűz, ami utamba akadt.

A terület legjobban talán panorámaképeken mutat



Itt láttam a legtöbb és a legszebb tőzikéket


Réti ecsetpázsit

Ernyős sárma vagy más néven ernyős madártej
A terület nem messze fekszik az atomerőműtől

A területet átszelő Csámpa-patak (vagy inkább csatorna) nagyon tiszta vizű.

Lassan virágzik a nadálytő is